Friday 9 December 2011

Melaka

                           Assalamualaikum
Hai sume! sorilh dh lama x post apa2 cite kat blog nie... dh b'sawang dh pown blog nie...
Baru abis bersihkan td... (Lwk x menjadi)
okaylah... mengikut tajuk yg tlh diberikan kat ats tu... saya tulis Melaka kan... 
so, arinie... nk cite pasal lawatan kami ke sana...sorry... kami tu b'makna Saya dan Family..
sebenarnya kitowang pegi sana bulan November... saja nk cite masa bulan Disember ...
Tarikh kitowang pegi sana 13 November... Kenangan yg x leyh dilupakan... sbb seharian b'jalan... 
Okay... pagi2 lagi kitorang sume dh b'siap... especially saya... heheh... (excited)dlm pukul 6.30 camtu saya siap2... pastu pack2 barang...(mknn dan apa2 yg diperlukan) sbb kitorang x de duk kat hotel pown... okaylah fiz place kitorang pegi... Ampang sbb nk ambil abg pertama saya... dia stay sana... so, ambik dia kat Flat yg dia tinggal... x igt ke abg pertama saya yg mana...
Yg ini....------------>   
hahhaa... t'paksa menelengkan kamu sume atau just pusingkan lappy yg comel2 tu... hikhikhik..
Lps kitowang amik dia... kitowang grk lah pegi Melaka tros...
sbb dh pukul 8 lbh tkot x leyh jln lama2...
Otw pegi sana... kitowang sume tgk cite Kembar Siang...ala... yg pelakon dia Kamal tu..
haaa... yg tulh... okey...kpd yg dh lyn tu bgos... kpd yg blom... (Ada ke??)never mine..
okay...b'blk kpd pengembaraan kami... okey...rasa2 dh pnt tu... kitorang rht kat R&R b'dekatan...
Kitorang sarapan... (lapar gile) saya, Sofea ngan ibu mkn roti canai... SEDAP lorhh!!
beberapa minit pastu kitorang pown sampai kat Melaka tu lah... Sec place ialah Taman Mini Malaysia & Mini Asean.. hahaha...sampai2 yo'yoo je parking lek lok keta.... tapi tmpat tu renovate sampai taun dpn... mmg x dpt masok lah... so, b'gamba jelah...
Saya nmpak selekeh... tapi yg laen PERFECT! 
Saya suke tgk muka my bro yg ke-2 tu...

 Kalau dh tutup x leyh buat apa2 lg dhlh... kitorang pegi tmpat lain pulak... Tempat seterusnya ialah...
Zoo Melaka.... kitorang jumpa mcm2 haiwan pelik dan x penh lihat.... mcm2 ada...bukan bentuk je pelik...cara+ nama haiwan2 tu pown pelik2... tapi comel... hikhik...

  Look! Comel2kan... hehehe....okay! itu yg mula2 skali nmpak...masok dlm... mcm2 ada... x terkira haiwan2 tu...  and... ada burung tu nama dia Love Bird... burung2 tu kalau t'bang mesti b'dua... sbb nama pown Love Bird... mcm couple lah... hehehe.... tgk burung tu...
 Sweet kan,... hahha... okay...dh abis tgk kat luar...kitorang masok dlm... mmg dlm btollah tmpat tu... so, kitorang bratur lah untuk naik Trem. Sementara menunggu... kitowang tgklah sekeliling... t'nampak pulak ada Orang Utan buat freeshow kat dpn... cube tgk...
 hahaha...b'gayut2... sabo jelah...
dh alang2 naik trem tu... semestinya snap gamba... hahha...

 Pic yg dgn abg tu...ada org kata mcm Najwa Latif... saya bangga lorhh!!
hahaha... masok punya masok punya masok... dh sampai.... dia berhenti dn bg 15 min. untuk amik gamba haiwan2 sekeliling... saya ngan abgngah pegi snap gamba Harimau... Aummm!!!... cube tgk haiwan2 sepanjang p'jalann kitorang naik trem...
 okay.... dh abis 15 min... kitorang naik blk trem tu....lps beberapa meter trem tu grk... ada 'Pakcik' tu dia soh berhenti sekjp... sbb topi ank dia t'cicir... pastu abgngah turun trem tu... dia snap gamba kitorang... (smpat lg tu)



hahaha...muka saya keletihan...huhuhu... dh turun dkt stesen trem tu... kitorang still lapar... so, Ayah belanja mkn aiskrim... hahaha... mkn aiskrim dlm zoo... hehehe... 
sambil b'jln kitorang mkn sbb kalau x nnti sampai kereta mmg kena hirup jelah... sbb dah cair...
tapi kitorang x kan kluar kalau x snap gamba kat papan nama zoo tu...hehee... Sempoi je... tapi kelakar... cube tgk...
Lps tu dh melawat zoo... kitorang pegi Bandar Melaka pulak... Ala.... bgunn yg ada warna merah tu...
hahha... Otw pegi sana ada taman permainan... saya main yg panjat2 tu... tgk blk gamba tu... panjang gile gamba saya... huuh....
Panjang kan kaki saya... hikhik..
Igt korang2 je leyh main p'mainn tuh... kita pown leyh lah...
ok... lps pegi sini kami ke tmpat yg byk Beca... x tau lh apa nama nya... tapi x naik pown beca2 tu... RUGI...
btw...lyn gamba kat bwh nie...b'campur baur...


Kami pown ada snap gamba kat Menara tu tau... igtkan korang je ada... 
hahhaa... smart x gamba yg abgngah tgh jln tu... saya yg snap... hehehe... jln punya jln punya jln...
pnt...perot saya yg bunyi dulu...tapi x puas jln lg... tu yg syp je... heheheh..
sblom pegi mkn... kami sume pegi main Meriam... hahaha....Check It Out!
Antara Beca yg menarik perhatian...hehehe...jln jln jln.... tgk jam dh pukul 2 lbh..jd... kitorang pown cpt2 lah pegi tmpat seterusnya... Muzium Kapal tu... byk gamba dkt situ... tapi rasanyajari pown dh pnt... so, masokkan skit je....
 
 Ini gamba dpn Captain Cabin... mmg org lain tgk je waktu kitorang wat camtu... malu pown ada... bangga pown ada... hahaha...
 Okay... for the last pic nie... kita bg Sofea pose abis-abisan... dia mmg x pnt2 sehari b'jln... Saya time nie mmg dh cair dh...kalau bleyh nk naik WheelChair je... hahaha...
btw... yg I-City2 tu dh delete post sbb nk update baru...
and the last thing... Melaka is the best Historical Place dn x sempat nk naik Menara Taming Sari...
Just tgk2 je... Okaylah...GTG.... 
Assalamualaikum and ThankQ sbb baca bebelan saya nie... jgn lupe Follow...
:D

1 comment: