Friday 9 December 2011

I-City (2)

                             Assalamualaikum...
Hye sume! Okay... arinie nk cite pasal keseronokan saya dan keluarga...
sebenarnya tajuk I-City tu saya ltk 2 saja2... sbb dh pernh pegi sana dh... tapi x de kamera...
x de gamba lah... sapa2 yg sempat baca blog kita pasal I-City2 punya post dulu..
korang just tgk gamba jlh ye... hahaha... Okay... 
From house, kitorang grk pegi Shah Alam dlm pukul 5 lbh lah... ikotkan x jd, sbb nk hujan... tapi ada peluang x leyh dilepaskan lah... alang2 sume ada kat umah except abglong... dia keje...
tarikh yg kitorang pegi tu 2hari sblom pegi Melaka... just for fun lah... maknanya hari Jumaat kitorang pegi... mmg x ramai... mcm tmpat tu kitorang punya lah..  nk tgk gamba pertama saya snap kat sana... suh abgngah jd model... hehe...
 Look! okay... nice kan gamba nie... nie Sofea ngan Abgngah... Peace yo! hahaha...
Fiz2 kitorang pegi Snowalk tu dululh... jln2 je... x msok pown sbb nk pusing2 je...
Mula2 just amik gamba lh kan... tgk gamba2 nye....
  Itu baru pkok yg ketot2 je... yg tinggi2 tu... byk skit gamba dia... tapi leyh msokkan skit je... hehhe
tgklah gamba kat bwh nie... just for fun okay gamba2 nie... x de tiru mana2 aksi org atau pose org lain...
 Ini baru saya ngan Sofea... pose2 biasa je...
cube tgk idea abgngah suh snap camne... mcm budk merajuk pown ada... hahaha..
btw... gamba nie dia pikir sendiri...
oklah.... next stesen Sofea ajk naik Kuda yg pusing2 tu... Lupe nama dia...
Gambanya ada... tapi t'lalu kebudak-budakan... hahaha... naik bende tu bosan gile...pusing2 je..
tu pown kena bayar RM5 sorang... susah nk pecaya... btw... ThankQ Ayah! 
Lps dh turun dari Kuda tu... haaa... nama mainan tu Merry Go Round...!
Turun je dari kuda tu Ayah ckp... Nk naik Roller Coaster! Saya yg dgr nie sah2 lah suka... hehee.. btw kitorang pown mmg ada 6 org... satu coaster tu dua org... yg pertama Abgngah ngan Azrai, yg kedua Saya ngan Sofea... dan yg terakhir Ibu ngan ayah... hehe..
Satu tiket cuma RM5 'je'... dh beli tiket tu mesti amik gamba tiket dia dulu...

Sofea nk sgt b'gamba ngan robot nie... hahaha... 
 Coaster tu grk satu-satu...
so, abgngah ngan Azrai lah pegi dulu... pastu ada org turun dari coaster dia kitorang punya giliran pulak...
dlm beberapa saat abgngah pegi kitorang pulak... (Saya ngan Sofea)
lps tu baru Ayh ngan Ibu... pastu agk jauh skit dh gerak tu... Sofea ajk mengayuh supaya laju skit...
So, saya pown mengayuh... pastu pnt skit saya kluarkan fon rakamlah.. apa lg... tapi x leyh show off kat sini... video x menjadi... glk2 je...
dkt Coaster tu ada beberapa butang lah... so, akalu kitorang nmpak mestilah tknkan..
Tkn3... rupanya butang lagu... time rakam tu dgr lagu Cina pulak... kalau lagu Korea x pe lh jugak..
pastu dh ada Stereng....peluang besar lah... saya bhgian stereng... apa lg pusing2 stereng tu..
dan coaster kitorang naik tu gak... pusing skit je jaerit... pusing skit je jerit... cuba tgk pemandangan dari ats tu...

Nie pemandangan pertama lah...

I luv this pic! 

Tringin nak naik tapi tkot t'muntah pulek...
Nie dh nak abis satu pusingan..
Wahh!! Excited gile naik bende alah tu... dah nk sampai tu saya beranikan diri pusingkan coaster tu pnoh2... tapi jerit2 gaklah...
Blkang saya Ibu ngan Ayah... Ibu tgk saya ngan Sofea lambai ke arah dorang... t'kedu ibu... sbb ibu x de bodek2 coaster tu mcm kitorang... hehehe...
pastu dh nk sampai baru kitorang pusingkan blk... pastu turun dari situ... sapa lg kalau bukan saya yg kecoh.... saya tunjuk video tu... t'glk2 dorang...
lps dh turun dr situ still jln2 lg... tapi skjp je... amik gamba skit2 je...


Okay nielh art my bro! Kalau dpt DSLR sah2 lg cntik dr nie...
Sblom nk blk tu... kitorang pegi Globe Besar yg ada tulis I-Cty tu...
nk amik gamba mmg x nmpak lah... so, amik gamba Globe tu je.. tapi glp...

 Pastu sume dh pnt... blklh jwbnya... ant the last pics...


 Ada yg kena telengkan kepala...
hikhikhik....okaylh... that's all from me... 
so, thanks kpd pembaca yg sanggup membaca bebelan saya nie... kalau x phm x pe..
dn kpd sume.. jgn lupe klik Follow tau!... (x paksa pown)
ThankQ... Assalamualaikum... 
Note: Kalau x nmpak gamba tu...klik je kat gamba tu... and...sorry kalau ada gamba yg korang x suka.. ^__^ 

No comments:

Post a Comment